Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Klinisch redeneren is een basisvaardigheid die iedere verpleegkundige zich geleidelijk aan eigen maakt. Dit boek en de bijbehorende website helpen je hierin flinke stappen te zetten, zodat je later in de beroepspraktijk verantwoordelijkheid op kan nemen voor patiënten. Deze beroepspraktijk en daarmee de verantwoordelijkheid van verpleegkundigen verandert in snel tempo. Door goede klinische redeneervaardigheden kan de moderne verpleegkundige deze veranderingen aan in een specifieke situatie rondom een zorgvrager.Dit boek legt uit hoe je klinisch redeneren kan leren en wat daar voor nodig is. Het benadrukt, naast inzicht in het verpleegkundig proces, de belangrijke rol van kennis en het opdoen van ervaring in de beroepspraktijk. Klinisch redeneren voor verpleegkundigen is opgebouwd aan de hand van de stappen van het verpleegkundig proces, zoals de analyse van de zorgvraag, verpleegkundig diagnostiek, verpleegkundige interventies en evaluatie. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan overdracht en samenwerking in relatie tot klinisch redeneren. Ook het belang van continue professionele ontwikkeling voor het klinisch redeneren komt aan de orde. De bijbehorende website biedt oefenmateriaal afkomstig uit de praktijk, met onder andere casuïstiek met oefenvragen. Het biedt je een realistische blik op de praktijk van de verpleegkunde en het is waardevol oefenmateriaal ter voorbereiding op stages.Het boek Klinisch redeneren voor verpleegkundigen is bestemd voor verpleegkundigen in opleiding, om vertrouwd te raken met klinisch redeneren. Daarnaast is het voor verpleegkundigen een houvast in de dagelijkse praktijk
605 --- klinisch redeneren --- Nursing --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- evidence-based nursing --- verpleegkunde --- richtlijnen (zorg) --- verpleegkundige interventies --- Klinisch redeneren --- evidence based practice - EBP --- Diagnostiek --- Verpleegkunde ; methodiek
Choose an application
Dit boek is een vertaling van ?Nursing Outcomes Classification (NOC)?. Deze vierde, herziene Nederlandse editie van Verpleegkundige zorgresultaten is gebaseerd op de zesde Amerikaanse druk. De NOC standaardiseert de namen en definities van zorgresultaten die worden gehanteerd in de verpleegkundige beroepspraktijk en in onderwijs en onderzoek. Dat maakt het boek tot een belangrijk hulpmiddel bij klinisch redeneren. Met behulp van de zorgresultaten kunnen verpleegkundigen en andere zorgverleners de toestand van patiënten, mantelzorgers, gezinnen of gemeenschappen beoordelen en kwantificeren.Verpleegkundige zorgresultaten stelt verpleegkundigen in staat om veranderingen in de toestand van de patiënt na de interventies te beoordelen en op die manier de voortgang van de patiënt te volgen. De inhoud van het boek is afgestemd op Verpleegkundige interventies (NIC), Nanda International - Verpleegkundige diagnoses en classificaties 2018-2020 en de Functionele gezondheidspatronen van Gordon.De belangrijkste kenmerken van dit boek:- volledigheid: 540 geactualiseerde zorgresultaten, waarvan 52 geheel nieuw en 57 herzien;- evidence-based;- duidelijke en klinisch zinvolle terminologie;- gebruiksvriendelijke structuur;- toepasbaar in verschillende disciplines;- getoetst in het veld.Verpleegkundige zorgresultaten draagt bij tot adequaat onderwijs in de klinische besluitvorming. Het boek voorziet in standaardisering en definiëring van de benodigde kennis voor verpleegkundig onderwijs en de verpleegkundige praktijk. Tevens is het een hulpmiddel om leerplannen beter te laten aansluiten op de praktijk.Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor verpleegkundigen. Leidinggevenden in de gezondheidszorg kunnen het boek gebruiken voor het onderzoeken van de effectiviteit en de kosten van de verpleegkundige zorg en het maken van een doelmatige planning.(https://www.bsl.nl/shop/verpleegkundige-zorgresultaten-9789036824705)
verpleegkunde --- Theorieën (verpleegkunde) --- Nursing --- classificatie --- kwaliteitsmeting --- diagnostiek (geneeskunde) --- meetinstrumenten (psychologie) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegkundige interventies --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- klinisch redeneren --- verpleegkundige diagnose --- Theorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Verpleegkunde ; methodiek
Choose an application
Klinisch redeneren is de basisvaardigheid van iedere verpleegkundige. Door klinisch redeneren kun je goede besluiten nemen en in de beroepspraktijk verantwoordelijkheid dragen. De beroepspraktijk van verpleegkundigen verandert in snel tempo. Zorg wordt complexer. Door klinisch redeneervaardigheden continu te blijven ontwikkelen kan de moderne verpleegkundige deze veranderingen aan.Dit boek legt uit waarom het belangrijk is dat zowel studenten als verpleegkundigen aandacht besteden aan klinisch redeneren. Klinisch redeneren voor verpleegkundigen beschrijft hoe je klinisch redeneren kan leren en toepassen en hoe je daarbij gebruik maakt van kennis, ervaring en reflectie. Het laat ook zien hoe je van gegevens tot een probleemstelling en interventies komt en waarom standaard diagnoses niet altijd passen. Als laatste gaat Klinisch redeneren voor verpleegkundigen in op de relatie tussen indirecte zorg en klinisch redeneren. Op dit gebied zijn nieuwe technologische ontwikkelingen relevant. Ook het belang van continue professionele ontwikkeling voor het klinisch redeneren komt aan de orde.In deze tweede druk zijn de teksten geactualiseerd en aangepast aan nieuwe inzichten en ontwikkelingen. Daarnaast zijn aan ieder hoofdstuk toepassingsmogelijkheden toegevoegd hoe met het klinisch redeneren kan worden geoefend.(https://www.bsl.nl/shop/klinisch-redeneren-voor-verpleegkundigen-9789036824361)
Hygiene. Public health. Protection --- Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- Nursing --- evidence-based nursing --- richtlijnen (zorg) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegkundige interventies --- verpleegkunde --- Diagnose --- Verpleegkunde --- Methodiek --- klinisch redeneren --- Diagnostiek --- Verpleegkunde ; methodiek
Choose an application
De zorg verschuift steeds verder naar de eerste lijn. De rol van de cliënt verandert daardoor. Dat heeft ook gevolgen voor verpleegkundigen die werkzaam zijn in de nulde of eerste lijn. De focus van hun handelen verschuift van ‘zorgen voor’ naar ‘zorgen dat’ of ‘zorgen met’. Steeds vaker werkt de verpleegkundige samen met de cliënt toe naar een gewenste uitkomst, waarbij het versterken van het zelfmanagement van de cliënt centraal staat.Verpleegkundigen moeten het gehele zorgproces in de eerste lijn kritisch leren beschouwen en specifiek voor deze context aanscherpen. In het Leerboek verpleegkunde maatschappij en gezondheid wordt hiervoor een model gepresenteerd. In dit leerwerkboek worden de nieuwe competenties uit het beroepsprofiel 2012 uitgewerkt aan de hand van de CanMEDS-rollen. Er zijn cases en opdrachten om hiermee aan de slag te gaan. Ook bevat het boek een docentenhandleiding.Dit boek is bestemd voor studenten verpleegkunde, maar zeker ook geschikt voor wijkverpleegkundigen, jeugdverpleegkundigen, praktijkverpleegkundigen, sociaal verpleegkundigen, arboverpleegkundigen en sociaalpsychiatrisch verpleegkundigen. Zowel de overeenkomsten als de onderlinge verschillen tussen deze groepen komen aan de orde, zodat er een compleet beeld ontstaat van het domein verpleegkunde maatschappij en gezondheid.Dr. Henk Rosendal is gezondheidswetenschapper en werd oorspronkelijk opgeleid als verpleegkundige. Henk is lector Wijkzorg bij Hogeschool Rotterdam en was tot voor kort voorzitter van de afdeling Eerstelijnsverpleegkundigen bij de beroepsvereniging V&VN. Hij was in 2014 een van de oprichters van de Stichting Bevordering Wijkverpleegkunde, waarvan hij tevens voorzitter is.
Verpleegkunde ; methodiek --- Diagnostiek --- 601.3 --- verpleegkunde --- eerstelijnsverpleegkunde --- zelfmanagement --- CanMEDS-rollen --- Theorieën van de verpleegkunde --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige opleiding --- eerstelijnsgezondheidszorg --- PXL-Healthcare 2018 --- verpleegkundig proces --- maatschappelijke gezondheidszorg
Choose an application
Diagnostiek --- Verpleegkunde ; methodiek --- 616-083 --- Klinisch redeneren --- Verpleegkunde --- Verpleegkundige handelingen --- Verpleegkundige diagnose --- verpleegkundig beroep --- klinisch redeneren --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing
Choose an application
Dit zakboek Verpleegkundige handelingen is bedoeld voor HBO verpleegkundigen. Het kan ook zijn nut bewijzen bij verpleegkundigen bij wie de kennis wat weggezakt is. In dit boek worden de belangrijkste aandachtsgebieden verpleegkundige handelingen nader toegelicht. Een aantal hoofdstukken wordt op twee wijzen ingedeeld: De basiszorg De verpleegkundige handelingenIn alle hoofdstukken is in de opbouw een vaste structuur gehanteerd. Eerst komen de algemene aandachtspunten aan de orde. Deze algemene uitgangspunten worden daarna verdiept in de beschrijving van het aandachtsgebied. Hierbij wordt puntsgewijs het protocol voor de beschreven handeling verder uitgewerkt.
Verpleegkunde ; methodiek --- Verpleegkunde ; didactiek --- 604.8 --- verpleegkundig handelen --- verpleegkundige praktijk --- Verpleegkundige handelingen --- 616-083 --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Nursing --- ademhalingsstelsel --- verzorging --- uitscheidingsstoornissen --- wondzorg --- pneumologie --- geneesmiddelen --- voeding --- infusen --- slaapstoornissen --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- verpleegkundige interventies --- PXL-Healthcare 2017 --- verpleegkundige handelingen --- basiszorg
Choose an application
Dit leerboek geeft studenten hbo-v (BN2020), verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten de kennis die nodig is om kwetsbare ouderen persoonsgerichte behandeling en zorg te bieden. Zowel in de wijkverpleging, het ziekenhuis, de GGZ-instelling, als in het verpleeghuis. Gezondheidszorg voor (kwetsbare) ouderen is complex en individueel bepaald met nauwelijks standaardoplossingen. Verpleegkundigen spelen hierin een cruciale rol, maar uit onderzoek blijkt dat er op dit gebied veel handelingsverlegenheid en kennistekort is. Met het doel daar een forse impuls ter verbetering aan te geven is dit boek geschreven en nu geactualiseerd.Klinisch redeneren bij ouderen. Functiebehoud in levensloopperspectief beschrijft een specifiek voor ouderen geschikte methodiek voor klinisch redeneren. Het boek is gebaseerd op de meest recente body of knowledge en de ICF-systematiek. Deel 1 van het boek behandelt de essentiële uitgangsprincipes van en de visie achter klinisch redeneren bij ouderen. Deel 2, 3 en 4 gaan in op respectievelijk specifieke somatische, psychische en sociale gezondheidsthema's, waaronder de geriatrische syndromen zoals immobiliteit, depressie en eenzaamheid. Steeds is er aandacht voor de gerontologische en geriatrische aspecten. (https://www.bsl.nl/shop/klinisch-redeneren-bij-ouderen-9789036821544)
Geriatrics --- enuresis --- urine --- geneesmiddelen --- mondhygiëne --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- dermatologie --- depressies --- decubitus --- dementie --- malnutrition --- constipatie --- geriatrie --- pijn --- delirium --- eenzaamheid --- stemmingsstoornissen --- vallen --- persoonlijkheidsstoornissen --- oftalmologie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- dehydratie --- slaapstoornissen --- gehoor --- mantelzorg --- gerontologie --- mishandeling --- preventiewerking (mensen) --- Diagnostiek --- Verpleegkunde --- Methodiek --- Ouderen --- klinisch redeneren --- geriatrische verpleegkunde --- Verpleegkunde ; methodiek --- Diagnose --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
613.22 --- Neuman-theorie --- gezondheidszorg --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- 613 --- Neuman-theorie (Neuman Systems Model) --- systeemtherapie --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- theorieën van de verpleegkunde (verplegingswetenschap) --- verpleegprocedure (protocol) --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- (zie ook: klinisch paden) --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- Theorieën van de verpleegkunde (verpleegkundige theorie, verplegingswetenschappen) --- Verpleegkunde ; methodiek --- theorieën van verpleegkunde --- PHL-Healthcare 12 --- verpleegmodellen --- Neuman System Model --- 616.083.5 --- verpleegmethoden
Choose an application
Verplegen met visie tracht een aantal wetenschappelijke en maatschappelijke achtergronden van de verpleegkunde te verduidelijken, alsook de belangrijkste methodieken en processen in de verpleegkunde. Zelfstudieopdrachten geven de lezer de kans om de informatie om te zetten in kennis met een persoonlijke betekenis, wat de ontwikkeling van een eigen visie op verplegen stimuleert. Dit boek is in de eerste plaats bedoeld als een handboek voor bachelorstudenten verpleegkunde. Daarnaast kan het ook een hulp zijn voor verpleegkundigen die hun eigen visie op verpleegkunde willen verstevigen of onderbouwen.
616-083 --- Academic collection --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige theorieën --- 613 --- verpleegkundig onderzoek --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige opleidingen --- 613.22 --- evidence-based practice --- patiënt-verpleegkundige relatie --- systematisch verpleegkundig handelen --- Reflectief denken --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegkunde (basis) --- Verpleegkundig beroep --- 613.2 --- competenties (gez) --- evidence-based nursing (gez) --- reflecteren --- Didactiek --- Neuman-theorie (Neuman Systems Model) --- Reflecteren --- Theorieën --- Verpleegkunde --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evidence-based nursing --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- klinisch paden (zorgpad) --- reflectie --- staande orders --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- theorieën van de verpleegkunde (verplegingswetenschap) --- Theorieën en modellen --- Verpleegkunde ; methodiek --- Verpleegkunde ; wetenschappelijk onderzoek --- Visie --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Theorieën (verpleegkunde) --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Nursing --- casestudies (geneeskunde) --- reflectie (psychologie) --- PHL-Healthcare 12 --- verpleegkundige modellen --- verpleegkunde theorie --- verpleegkundige diagnose --- verpleegproces --- Theorie --- Verplegingswetenschap
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|